@article { author = {, Mohammad and , }, title = {معیارهای اخلاق اسلامی در خبرنگاری}, journal = {معرفت اخلاقی 16، پاییز و زمستان 1393}, volume = {5}, number = {2}, pages = {59-80}, year = {2015}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-7160}, eissn = {2980-8634}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {معیارهای اخلاق اسلامی در خبرنگاری}, abstract_fa ={امروزه اخبار به نیازی ضروری برای همه تبدیل شده است. اطلاعات و اخباری که رسانه ها به مردم ارائه می کنند در اندیشه و احساسات و نیز در سبک و شیوة زندگی آنها مؤثر است. خبرنگاران که بدنة اصلی رسانه ها را تشکیل می دهند از میان هزاران رویداد کوچک و بزرگی که هر شبانه روز در سراسر دنیا روی می دهد دست به انتخاب می زنند. آنچه تحت عنوان خبر از رسانه پخش می شود، در اصل حاصل انتخاب ها و تصمیم گیری های آنهاست و ازآنجاکه هر گزینشی نیاز به معیار دارد، نگارنده کوشیده معیارهای اخلاقی را از میان متون دینی اسلامی استخراج کند و به این پرسش اساسی پاسخ دهد که از نظر اسلام، چه کسی و با چه ویژگی های اخلاقی می تواند عهده دار مسئولیت خبرنگاری در جامعة اسلامی  باشد و بعد از تصدی این مسئولیت، چه معیارهای اخلاقی را باید رعایت کند. این مطلب ضمن بیان هفت اصل از اصول اخلاق حرفه ای خبرنگاری و پاسخ به برخی مسائل اخلاقی مورد نیاز آنان ارائه شده است.}, keywords_fa = {حریم خصوصی ,اخلاق رسانه ,اخلاق خبرنگاری ,اخلاق حرفه ای ,معیارهای اخلاقی رسانه ,}, url = {https://marefateakhlagi.nashriyat.ir/node/166}, eprint = {https://marefateakhlagi.nashriyat.ir/sites/marefateakhlagi.nashriyat.ir/files/article-files/4_3.pdf} }