@article { author = {, and , Zohreh and , Atefeh and , Fatemeh}, title = {ارزیابی شاخصه‌های اخلاق حرفه‌ای از منظر علامه طباطبائی در اساتید دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از دیدگاه دانشجویان}, journal = {معرفت اخلاقی 21، بهار و تابستان 1396}, volume = {8}, number = {1}, pages = {35-52}, year = {2017}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-7160}, eissn = {2980-8634}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزیابی شاخصه‌های اخلاق حرفه‌ای از منظر علامه طباطبائی در اساتید دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از دیدگاه دانشجویان}, abstract_fa ={از مهم ترین متغیرهای موفقیت یک سازمان، اخلاق حرفه ای است. با توجه به اهمیت این موضوع در تربیت معلم، شاخصه های اخلاق حرفه ای را از دیدگاه علامه طباطبائی، بررسی نمودیم. جامعه آماری، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و نمونه آماری، دانشجویان 11 رشته‌ی دبیری، مشاوره و علوم تربیتی پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد، سال تحصیلی 95-96 می باشد. روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای، متناسب با حجم نمونه بود. تحقیق از نوع توصیفی به روش پیمایشی و ابزار پژوهش، پرسش نامه بومی سازی شده محقق ساخته، روایی پرسش نامه از طریق تحلیل محتوا و اعتبار آن از طریق آلفای کرونباخ تحلیل تجمیعی داده ها در نرم افزار spss محاسبه و نتایج تفسیری آن بیان شد. نتایج، در حوزه‌ی معرفتی اساتید، از لحاظ توجه به معنویات و امر خودسازی در حد بسیار مطلوب، در حوزه‌ی رفتاری، اکثر اساتید در دو مولفه‌ی نظم و انضباط و رازداری در حد بسیار مطلوب، در حوزه‌ی گفتاری اساتید از لحاظ مولفه‌ی اجتناب از به کارگیری کلمات سخیف و طنزهای ناشایست، در حد بسیار مطلوب و در حوزه‌ی ظاهری اساتید، از لحاظ هر دو مولفه‌ی لباس و پوشش و بهداشت شخصی در حد بسیار مطلوب ارزیابی گردیدند.}, keywords_fa = {اخلاق ,علامه طباطبائی ,اخلاق حرفه‌ای معلم ,}, url = {https://marefateakhlagi.nashriyat.ir/node/215}, eprint = {https://marefateakhlagi.nashriyat.ir/sites/marefateakhlagi.nashriyat.ir/files/article-files/3_8.pdf} }