@article { author = {Sarbakhshi, Mohammad}, title = {بررسی و نقد مبانی معرفت‌شناختی اخلاق سکولار / محمد سربخشی}, journal = {معرفت اخلاقی 4، پاییز 1389}, volume = {1}, number = {4}, pages = {21-46}, year = {2010}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-7160}, eissn = {2980-8634}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی و نقد مبانی معرفت‌شناختی اخلاق سکولار / محمد سربخشی}, abstract_fa ={اخلاق سکولار از مبانی هستی شناختی و انسان شناختی و نیز از برخی اصول و مبانی معرفت شناختی بهره می برد. اموری همچون شک گرایی، نسبیّت گرایی، عقل گرایی، علم باوری و کثرت گرایی معرفتی اموری هستند که به عنوان مبانی معرفت شناختی اخلاق سکولار مطرح هستند. ابتلا انسان معاصر غربی به شکاکیّت و نسبیّت در معرفت از یک سو، و گرایشات علم باورانه، عقل گرایانه، کثرت گرایی معرفتی و اخلاقی از سوی دیگر، موجب دور شدن وی از اخلاق دینی گردید و زمینه را برای طرح اخلاق سکولار فراهم ساخته است. اینها جملگی ناشی از ضعف های مفرط مسیحیّت موجود و عملکرد سوء کلیسا در برخورد با اندیشه های علمی و فلسفی بوده است. این مقاله به تشریح این مبانی و نقد و بررسی آنها پرداخته و سعی در اثبات کارآمدی اخلاق دینی نموده است.}, keywords_fa = {سکولاریسم ,اخلاق ,شک‌گرایی ,نسبیّت‌گرایی ,عقلانیّت ,علم‌باوری ,کثرت‌گرایی ,}, url = {https://marefateakhlagi.nashriyat.ir/node/30}, eprint = {} }