معرفت اخلاقی، سال اول، شماره سوم، پیاپی 3، تابستان 1389، صفحات 119-143

    اخلاق و رسانه

    نوع مقاله: 
    ترویجی
    نویسندگان:
    محمد فولادی وندا / عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) / fooladi@iki.ac.ir
    چکیده: 
    ارتباط میان اخلاق و رسانه و نحوه تعامل آنها از جمله موضوعات محوری است که در چند دهه اخیر اذهان محققان را به خود معطوف داشته است. امروزه تعامل میان این دو واقعیت، دو متن، دو نهاد و دو عنصر فرهنگی و تکنولوژیکی، دست‏مایه بررسی‏های علمی و تأمّلات محققانه واقع شده و نقطه تلاقی‏ این دو، از منظرهای گوناگون جامعه‏شناسی، جامعه شناسی و دانش ارتباطات، اخلاق، فرهنگ و...مورد بحث و مداقّه قرار گرفته است. این تعامل، با چرخه سوم یعنی «فرهنگ» نیز رابطه دارد. در واقع، فرهنگ بستر وقوع انواع ارتباط، از جمله ارتباط اخلاق و رسانه است. دو مفهوم ترکیبی پربسامد «اخلاق رسان ه‏ای» و «رسانه اخلاقی» از رهگذر توجه به نحوه تعامل اخلاق و رسانه پدید آمده‏اند. این مقال با رویکرد تحلیلی، نظری به بررسی اخلاق رسانه و چگونگی تعامل آن دو می پردازد.
    Article data in English (انگلیسی)
    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فولادی وندا، محمد.(1389) اخلاق و رسانه. دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 1(3)، 119-143

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    محمد فولادی وندا."اخلاق و رسانه". دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 1، 3، 1389، 119-143

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فولادی وندا، محمد.(1389) 'اخلاق و رسانه'، دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 1(3), pp. 119-143

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فولادی وندا، محمد. اخلاق و رسانه. معرفت اخلاقی، 1, 1389؛ 1(3): 119-143