صفحهها:
59-80
تاریخ دریافت: 1394/04/10
تاریخ پذیرش: 1394/09/30
چکیده:
امروزه اخبار به نیازی ضروری برای همه تبدیل شده است. اطلاعات و اخباری که رسانه ها به مردم ارائه می کنند در اندیشه و احساسات و نیز در سبک و شیوهی زندگی آنها مؤثر است. خبرنگاران که بدنهی اصلی رسانه ها را تشکیل می دهند از میان هزاران رویداد کوچک و بزرگی که هر شبانه روز در سراسر دنیا روی می دهد دست به انتخاب می زنند. آنچه تحت عنوان خبر از رسانه پخش می شود، در اصل حاصل انتخاب ها و تصمیم گیری های آنهاست و ازآنجاکه هر گزینشی نیاز به معیار دارد، نگارنده کوشیده معیارهای اخلاقی را از میان متون دینی اسلامی استخراج کند و به این پرسش اساسی پاسخ دهد که از نظر اسلام، چه کسی و با چه ویژگی های اخلاقی می تواند عهده دار مسئولیت خبرنگاری در جامعهی اسلامی باشد و بعد از تصدی این مسئولیت، چه معیارهای اخلاقی را باید رعایت کند. این مطلب ضمن بیان هفت اصل از اصول اخلاق حرفه ای خبرنگاری و پاسخ به برخی مسائل اخلاقی مورد نیاز آنان ارائه شده است.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حاجی اسماعیلی، محمد، اسلامی، سیدحسن.(1393) معیارهای اخلاق اسلامی در خبرنگاری. دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 5(2)، 59-80
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
محمد حاجی اسماعیلی؛ سیدحسن اسلامی."معیارهای اخلاق اسلامی در خبرنگاری". دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 5، 2، 1393، 59-80
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حاجی اسماعیلی، محمد، اسلامی، سیدحسن.(1393) 'معیارهای اخلاق اسلامی در خبرنگاری'، دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 5(2), pp. 59-80
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حاجی اسماعیلی، محمد، اسلامی، سیدحسن. معیارهای اخلاق اسلامی در خبرنگاری. معرفت اخلاقی، 5, 1393؛ 5(2): 59-80