صفحهها:
77-100
تاریخ دریافت: 1394/08/28
تاریخ پذیرش: 1395/01/22
چکیده:
تربیت امری پیچیده، پردامنه و وقتگیر است. آگاهی از روش ها و اهداف تعلیم و تربیت به ویژه تربیت اخلاقی، مستلزم شناخت آرای مربیان بزرگ، خصوصاً صاحب نظران اسلامی است. ازاین رو هدف پژوهش حاضر بررسی مؤلفه های تربیت اخلاقی از دیدگاه مقام معظم رهبری است. روش مورد استفاده تحلیل محتوای کیفی است. الگوی تربیتی این پژوهش، قرار گرفتن تربیت اخلاقی در کنار تعلیم است. منابع تحقیق شامل کتاب ها، مجلات، مقالات و سخنرانی هاست. اصلی ترین هدف تربیت انسان های متفکر، محقق، پیشرو، عالم، متدین، متخلق و آراسته به فضایل اخلاقی برای رسیدن به بصیرت، سعادت و جامعهی صالح در شئون فردی و اجتماعی است که دستیابی به غایت اصیل زندگی انسانی یعنی قرب الی الله و تخلق به اخلاق الله را دربر خواهد داشت.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
میرزایی، سیاوش، نوروزی، رضاعلی.(1394) تحلیلی بر مؤلفه های تربیت اخلاقی از منظر مقام معظم رهبری. دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 6(2)، 77-100
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
سیاوش میرزایی؛ رضاعلی نوروزی."تحلیلی بر مؤلفه های تربیت اخلاقی از منظر مقام معظم رهبری". دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 6، 2، 1394، 77-100
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
میرزایی، سیاوش، نوروزی، رضاعلی.(1394) 'تحلیلی بر مؤلفه های تربیت اخلاقی از منظر مقام معظم رهبری'، دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 6(2), pp. 77-100
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
میرزایی، سیاوش، نوروزی، رضاعلی. تحلیلی بر مؤلفه های تربیت اخلاقی از منظر مقام معظم رهبری. معرفت اخلاقی، 6, 1394؛ 6(2): 77-100