صفحهها:
69-82
تاریخ دریافت: 1396/05/19
تاریخ پذیرش: 1396/10/13
چکیده:
تغافل، یکى از روش هاى قابل توجه در تربیت و یکى از اصول مهم زندگى آرام و خالى از دغدغه است که در عرصه های گوناگون حیات بشری از اهمیت بالایى برخوردار می باشد. چشمپوشی از اشتباه دیگران، رفتاری آگاهانه برای حفظ شخصیت فرد خطاکار و متوجه ساختن او به کار نادرست خویش است. هدف این پژوهش، مفهوم شناسی تغافل، تبیین انواع و آثار تربیتی آن می باشد. بدین منظور، این نوشتار با رویکرد توصیفی – تحلیلی به مطالعه و بررسی آیات قرآن کریم، روایات، و آثار مرتبط و استنباط از آنها پرداخته است. یافته ها حاکی از این است که تغافل با هدف اصلاح رفتار به کار می رود. اگر خطا ناچیز باشد و متربی بر خطا اصرار نورزد و عزت نفس وی حفظ گردد. آثار تربیتی ارزشمندی مانند تداوم ارتباط با مربی، حفظ کرامت متربی، زمینه سازی اصلاح رفتار متربی، اعتبار مربی و آرامش خاطر مربی را در پی خواهد داشت.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
موسوی ندوشن، فاطمه السادات، میرشاه جعفری، سیدابراهیم.(1396) تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت. دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 8(1)، 69-82
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
فاطمه السادات موسوی ندوشن؛ سیدابراهیم میرشاه جعفری."تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت". دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 8، 1، 1396، 69-82
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
موسوی ندوشن، فاطمه السادات، میرشاه جعفری، سیدابراهیم.(1396) 'تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت'، دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 8(1), pp. 69-82
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
موسوی ندوشن، فاطمه السادات، میرشاه جعفری، سیدابراهیم. تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت. معرفت اخلاقی، 8, 1396؛ 8(1): 69-82