نویسندگان:
محسن غنی / کارشناس علوم تربیتی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
صفحهها:
83-98
تاریخ دریافت: 1396/03/16
تاریخ پذیرش: 1396/09/12
چکیده:
هدف این پژوهش، شناسایی موانع و عوامل آسیب زای تحقق تربیت اخلاقی اثربخش در خانواده است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی بوده و برای گردآوری داده ها، منابع موجود و مرتبط، با استفاده از فرم های فیش برداری از منابع، جمع آوری و با شیوه های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش بیانگر این است که از مواردی مانند موانع وراثتی و موانع محیطی (تغذیه حرام، رفتار نادرست والدین، تربیت دیرهنگام و عادت ندادن فرزندان به کارهای نیک در کودکی، تزاحم بین گفتار و رفتار والدین، تعارض بین الگوها، تحقیر فرزندان، خشونت و سخت گیری والدین، نداشتن برنامه ریزی برای استفاده فرزندان از رسانه، عدم توجه والدین نسبت به گزینش دوستان و همسالان فرزند، عدم شناخت والدین نسبت به سطح درک اخلاقی فرزندان) می توان به عنوان موانع و عوامل آسیب زای تحقق تربیت اخلاقی اثربخش در خانواده تعبیر نمود.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
نجفی، حسن، غنی، محسن.(1396) شناسایی موانع تحقق تربیت اخلاقی اثربخش در خانواده. دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 8(1)، 83-98
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حسن نجفی؛ محسن غنی."شناسایی موانع تحقق تربیت اخلاقی اثربخش در خانواده". دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 8، 1، 1396، 83-98
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
نجفی، حسن، غنی، محسن.(1396) 'شناسایی موانع تحقق تربیت اخلاقی اثربخش در خانواده'، دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 8(1), pp. 83-98
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
نجفی، حسن، غنی، محسن. شناسایی موانع تحقق تربیت اخلاقی اثربخش در خانواده. معرفت اخلاقی، 8, 1396؛ 8(1): 83-98