نویسندگان:
محمد همتی / دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تهران
صفحهها:
137-159
تاریخ دریافت: 1388/03/03
تاریخ پذیرش: 1389/05/19
چکیده:
یکی از عمده ترین دغدغه های مدیران کارآمد در سطوح مختلف، چگونگی ایجاد بسترهای مناسب برای عوامل انسانی شاغل در تمام حرفه هاست تا آنها با حس مسئولیت و تعهد کامل به مسائل جامعه و حرفهی خود بپردازند و اصول اخلاقی حاکم بر شغل و حرفهی خود را رعایت کنند. این مقاله بر آن است تا به مفهوم اخلاق حرفه ای و اهمیت و ابعاد گوناگون آن و نیاز جوامع امروز به اخلاق بپردازد. همچنین به ویژگی های افراد دارای اخلاق حرفه ای مانند احساس مسئولیت، برتری جویی و رقابت طلبی، صادق بودن، احترام و تکریم دیگران، رعایت ارزش ها و هنجارهای اجتماعی، عدالت و انصاف، همدردی با دیگران و وفاداری اشاره می شود. در ادامه، با اشاره به عوامل پایه ای اخلاق حرفه ای، چگونگی اشاعه و ترویج آن در جهت توسعه سازمانی بیان می شود.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
امیری، علی نقی، همتی، محمد، مبینی، مهدی.(1389) اخلاق حرفهای؛ ضرورتی برای سازمان / علی نقی امیری / محمد همتی / مهدی مبینی. دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 1(4)، 137-159
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
علی نقی امیری؛ محمد همتی؛ مهدی مبینی."اخلاق حرفهای؛ ضرورتی برای سازمان / علی نقی امیری / محمد همتی / مهدی مبینی". دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 1، 4، 1389، 137-159
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
امیری، علی نقی، همتی، محمد، مبینی، مهدی.(1389) 'اخلاق حرفهای؛ ضرورتی برای سازمان / علی نقی امیری / محمد همتی / مهدی مبینی'، دو فصلنامه معرفت اخلاقی، 1(4), pp. 137-159
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
امیری، علی نقی، همتی، محمد، مبینی، مهدی. اخلاق حرفهای؛ ضرورتی برای سازمان / علی نقی امیری / محمد همتی / مهدی مبینی. معرفت اخلاقی، 1, 1389؛ 1(4): 137-159