Pages:
119-143
Receive Date: 2025/04/13
Accept Date: 2025/04/13
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :اخلاق و رسانه
Abstract:
ارتباط میان اخلاق و رسانه و نحوه تعامل آنها از جمله موضوعات محوری است که در چند دهه اخیر اذهان محققان را به خود معطوف داشته است. امروزه تعامل میان این دو واقعیت، دو متن، دو نهاد و دو عنصر فرهنگی و تکنولوژیکی، دستمایه بررسیهای علمی و تأمّلات محققانه واقع شده و نقطه تلاقی این دو، از منظرهای گوناگون جامعهشناسی، جامعه شناسی و دانش ارتباطات، اخلاق، فرهنگ و...مورد بحث و مداقّه قرار گرفته است. این تعامل، با چرخه سوم یعنی «فرهنگ» نیز رابطه دارد. در واقع، فرهنگ بستر وقوع انواع ارتباط، از جمله ارتباط اخلاق و رسانه است. دو مفهوم ترکیبی پربسامد «اخلاق رسان های» و «رسانه اخلاقی» از رهگذر توجه به نحوه تعامل اخلاق و رسانه پدید آمدهاند.
این مقال با رویکرد تحلیلی، نظری به بررسی اخلاق رسانه و چگونگی تعامل آن دو می پردازد.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Fouladi vanda, Mohammad.(2025) اخلاق و رسانه. Ma`rifat-i Akhlaqi, 1(3), 119-143
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Mohammad Fouladi vanda."اخلاق و رسانه". Ma`rifat-i Akhlaqi, 1, 3, 2025, 119-143
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Fouladi vanda, M.(2025) 'اخلاق و رسانه', Ma`rifat-i Akhlaqi, 1(3), pp. 119-143