Ma`rifat-i Akhlaqi, Volume 1, Issue 3, No 3, Year 2025 , Pages 119-143

    اخلاق و رسانه

    Article Type: 
    Promotional
    Writers:
    Mohammad Fouladi vanda / دانشیار گروه جامعه‌شناسی / fooladi@iki.ac.ir
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :اخلاق و رسانه
    Abstract: 
    ارتباط میان اخلاق و رسانه و نحوه تعامل آنها از جمله موضوعات محوری است که در چند دهه اخیر اذهان محققان را به خود معطوف داشته است. امروزه تعامل میان این دو واقعیت، دو متن، دو نهاد و دو عنصر فرهنگی و تکنولوژیکی، دست‏مایه بررسی‏های علمی و تأمّلات محققانه واقع شده و نقطه تلاقی‏ این دو، از منظرهای گوناگون جامعه‏شناسی، جامعه شناسی و دانش ارتباطات، اخلاق، فرهنگ و...مورد بحث و مداقّه قرار گرفته است. این تعامل، با چرخه سوم یعنی «فرهنگ» نیز رابطه دارد. در واقع، فرهنگ بستر وقوع انواع ارتباط، از جمله ارتباط اخلاق و رسانه است. دو مفهوم ترکیبی پربسامد «اخلاق رسان ه‏ای» و «رسانه اخلاقی» از رهگذر توجه به نحوه تعامل اخلاق و رسانه پدید آمده‏اند. این مقال با رویکرد تحلیلی، نظری به بررسی اخلاق رسانه و چگونگی تعامل آن دو می پردازد.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fouladi vanda, Mohammad.(2025) اخلاق و رسانه. Ma`rifat-i Akhlaqi, 1(3), 119-143

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohammad Fouladi vanda."اخلاق و رسانه". Ma`rifat-i Akhlaqi, 1, 3, 2025, 119-143

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fouladi vanda, M.(2025) 'اخلاق و رسانه', Ma`rifat-i Akhlaqi, 1(3), pp. 119-143

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fouladi vanda, M. اخلاق و رسانه. Ma`rifat-i Akhlaqi, 2025; 1(3): 119-143