Pages:
69-82
Receive Date: 2025/03/03
Accept Date: 2025/03/03
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت
Abstract:
تغافل، یکى از روش هاى قابل توجه در تربیت و یکى از اصول مهم زندگى آرام و خالى از دغدغه است که در عرصه های گوناگون حیات بشری از اهمیت بالایى برخوردار می باشد. چشمپوشی از اشتباه دیگران، رفتاری آگاهانه برای حفظ شخصیت فرد خطاکار و متوجه ساختن او به کار نادرست خویش است. هدف این پژوهش، مفهوم شناسی تغافل، تبیین انواع و آثار تربیتی آن می باشد. بدین منظور، این نوشتار با رویکرد توصیفی – تحلیلی به مطالعه و بررسی آیات قرآن کریم، روایات، و آثار مرتبط و استنباط از آنها پرداخته است. یافته ها حاکی از این است که تغافل با هدف اصلاح رفتار به کار می رود. اگر خطا ناچیز باشد و متربی بر خطا اصرار نورزد و عزت نفس وی حفظ گردد. آثار تربیتی ارزشمندی مانند تداوم ارتباط با مربی، حفظ کرامت متربی، زمینه سازی اصلاح رفتار متربی، اعتبار مربی و آرامش خاطر مربی را در پی خواهد داشت.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Fatemeh sadat, , Seyed ebrahim.(2025) تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت. Ma`rifat-i Akhlaqi, 8(1), 69-82
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Fatemeh sadat ; Seyed ebrahim ."تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت". Ma`rifat-i Akhlaqi, 8, 1, 2025, 69-82
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, F, , S.(2025) 'تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت', Ma`rifat-i Akhlaqi, 8(1), pp. 69-82