Ma`rifat-i Akhlaqi, Volume 8, Issue 1, No 21, Year 2025 , Pages 69-82

    تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت

    Article Type: 
    Promotional
    Writers:
    ✍️ Fatemeh sadat / دانشجوی دکترا / sabamosavi@ymail.com
    Seyed ebrahim / استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان / jafari@edu.ui.ac.ir
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت
    Abstract: 
    تغافل، یکى از روش هاى قابل توجه در تربیت و یکى از اصول مهم زندگى آرام و خالى از دغدغه است که در عرصه های گوناگون حیات بشری از اهمیت بالایى برخوردار می باشد. چشم‏پوشی از اشتباه دیگران، رفتاری آگاهانه برای حفظ شخصیت فرد خطاکار و متوجه ساختن او به کار نادرست خویش است. هدف این پژوهش، مفهوم شناسی تغافل، تبیین انواع و آثار تربیتی آن می باشد. بدین منظور، این نوشتار با رویکرد توصیفی – تحلیلی به مطالعه و بررسی آیات قرآن کریم، روایات، و آثار مرتبط و استنباط از آنها پرداخته است. یافته ها حاکی از این است که تغافل با هدف اصلاح رفتار به کار می رود. اگر خطا ناچیز باشد و متربی بر خطا اصرار نورزد و عزت نفس وی حفظ گردد. آثار تربیتی ارزشمندی مانند تداوم ارتباط با مربی، حفظ کرامت متربی، زمینه سازی اصلاح رفتار متربی، اعتبار مربی و آرامش خاطر مربی را در پی خواهد داشت.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , Fatemeh sadat, , Seyed ebrahim.(2025) تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت. Ma`rifat-i Akhlaqi, 8(1), 69-82

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fatemeh sadat ; Seyed ebrahim ."تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت". Ma`rifat-i Akhlaqi, 8, 1, 2025, 69-82

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , F, , S.(2025) 'تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت', Ma`rifat-i Akhlaqi, 8(1), pp. 69-82

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    , F, , S. تغافل؛ شیوه مغفول در تربیت. Ma`rifat-i Akhlaqi, 2025; 8(1): 69-82