Pages:
171-194
Receive Date: 2025/03/04
Accept Date: 2025/03/04
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :دیدگاه برنامه درسی اخلاقمدار با تکیه بر پرورش منش
Abstract:
عصر کنونی، عصر بحران ها و چالش های بنیان افکن است. بشر امروز برای رسیدن به تعادل روانی و موفقیت در روابط فردی و اجتماعی چاره ای جز روی آوری، به اخلاق و تربیت اخلاقی ندارد. امروزه رویکرد اخلاقی به منزلهی یکی از مهم ترین رویکردها در قلمرو برنامه ریزی درسی به شمار می رود. در این رویکرد، برنامه های درسی ابزاری مؤثر در رشد و توسعهی فضایل اخلاقی و مهارت های اجتماعی در فراگیران است و آنان را برای برخورد مناسب با مسائل و موضوعات جدید آماده می سازد. هدف این مقاله، بررسی رویکردهای اخلاقی و ارائهی عناصر اصلی دیدگاه اخلاق مدار در برنامهی درسی است.
باید آموزش اخلاق به منزلهی یک درس در برنامه درسی یا در ارتباط با دروس دیگر توسط دست اندرکاران تربیتی، به ویژه معلمان، مورد توجه قرار گیرد. برای تربیت اخلاقی می توان سه بعد شناختی، عاطفی و عملی در نظر گرفت. در این ابعاد، توانایی ها و قابلیت هایی از حیث دانش، گرایش و عمل در فرد پدید می آید.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Seyed ebrahim, , Afsaneh.(2025) دیدگاه برنامه درسی اخلاقمدار با تکیه بر پرورش منش. Ma`rifat-i Akhlaqi, 1(1), 171-194
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Seyed ebrahim ; Afsaneh ."دیدگاه برنامه درسی اخلاقمدار با تکیه بر پرورش منش". Ma`rifat-i Akhlaqi, 1, 1, 2025, 171-194
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, S, , A.(2025) 'دیدگاه برنامه درسی اخلاقمدار با تکیه بر پرورش منش', Ma`rifat-i Akhlaqi, 1(1), pp. 171-194
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, S, , A. دیدگاه برنامه درسی اخلاقمدار با تکیه بر پرورش منش. Ma`rifat-i Akhlaqi, 2025; 1(1): 171-194